مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 00:302024-01-04اجتماعي

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می توان سفر کرد؟


گذرنامه زیارتی برای سفر به چندین کشور طراحی شده اما اینکه در حال حاضر برای سفر به کدام کشورها قابلیت اجرایی دارد، موضوعی است که رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیح می دهد.

-  رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا سردار علی ذوالقدری در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت صدور گذرنامه زیارتی گفت: صدور گذرنامه زیارتی از اول محرم سال جاری شروع شده و تاکنون 970 هزار جلد گذرنامه زیارتی تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان این مطلب که در ایام اربعین یعنی از اول محرم تا روز اربعین 930 هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده که اکثر متقاضیان آن به کربلا مشرف شده اند تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که زائران اربعین حسینی در سال آینده نیز با همین گذرنامه به سفر کربلا مشرف شوند.

سردار ذوالقدری با بیان این مطلب که اعتبار گذرنامه زیارتی 5 ساله است اعلام کرد: گذرنامه زیارتی به گونه ای طراحی شده که دارندگان آن برای سفر به کشورهای زیارتی اعم از سوریه و عربستان نیز بتوانند با آن تردد کنند اما نیاز به توافق با مقامات آن کشورها را داریم؛ همچنین در بحث عمره و تمتع نیز امیدواریم بتوانیم در آینده با دولت سعودی مذاکراتی در این زمینه داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می توان سفر کرد؟