مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 11:402024-01-12اقتصادي

آن ها که گوشت را حتی قسطی هم نمی توانند بخرند!


در روز های اخیر، آمار تازه ای از مصرف سرانه ی گوشت قرمز در صداوسیما اعلام شد؛ آماری که رسانه ها آن را «بهت آور» توصیف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، مهدی سروی، کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی و از مشاوران اقتصادی دولت، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد میانگین مصرف گوشت خانواده ها در کشور 8 کیلوگرم و در سه دهک پایین جامعه 2 کیلوگرم در سال است .

به گفته او سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر نفر در 3 دهک پایین جامعه، حدود 700 گرم در یکسال است.

 اگر همان 8 کیلوگرم را به عنوانِ میانگین مصرف گوشت خانواده ها در نظر بگیریم و یک خانواده متوسط ایرانی را 3 نفر فرض کنیم، سرانه سالانه مصرف گوشت در ایران، 2.

6 کیلوگرم می شود، به عبارتی هر فرد به طور متوسط در سال 2.

6 کیلوگرم گوشت قرمز مصرف می کند و این در حالی ست که مصرف سالانه گوشت قرمز برای هر نفر در 3 دهک فرودست، فقط 700 گرم است! به عبارتی هر ایرانی متعلق به سه دهک کم درآمد که از قضا قاطبه ی مزد و حقوق بگیرانِ شاغل و بازنشسته نیز در همین گروه قرار می گیرند، در هر سال، یک کیلوگرم گوشت قرمز هم مصرف نمی کنند.

 نگاهی به نمودار های تاریخیِ مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور، یک روند کاهشی مداوم را نشان می دهد، این افت از سال های ابتدای دهه 90 شمسی آغاز شد و در سال های پایانی این دهه به تدریج شتاب گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن ها که گوشت را حتی قسطی هم نمی توانند بخرند!

آن ها که گوشت را حتی قسطی هم نمی توانند بخرند!