مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:402023-12-31اقتصادي

ارزآوری 61 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در 5 سال آخیر


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته، 61 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته که نزدیک به 50 میلیارد دلار آن به سامانه نیما تزریق شده است.

- دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته، 61 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته که نزدیک به 50 میلیارد دلار آن به سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد مهدوی در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با بیان اینکه با تولید محصولات متنوع پتروشیمی از منابع غنی هیدروکربوری موجود در ایران بهینه ترین استفاده از این منابع می شود، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته پس از خروج ترامپ از برجام، 61 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته و 27 میلیون تن به ارزش 26 میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین دستی و 11 میلیون تن کود به جهاد کشاورزی عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مراحل مختلف به اقتصاد کشور کمک کرده است، ادامه داد: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته نزدیک به 50 میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق کرده است.

مهدوی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی لکوموتیو حرکت اقتصادی کشور است، اظهار کرد: ظرفیت بالایی برای توسعه، تولید و صادرات در این صنعت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 61 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در 5 سال آخیر

ارزآوری 61 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در 5 سال آخیر