مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:302024-01-20پزشكي

تغییرات شدید خلق وخو؛ پیامد اختلال دوقطبی


یک روانشناس با بیان اینکه اختلال دوقطبی یک بیماری اختلال روانی است که با تغییرات شدید خلقی مشخص می شود، گفت: در واقع در این اختلال خلق وخوی فرد درگیر شده و مدام دچار نوسانات می شود؛ - ایسنا/همدان یک روانشناس با بیان اینکه اختلال دوقطبی یک بیماری اختلال روانی است که با تغییرات شدید خلقی مشخص می شود، گفت: در واقع در این اختلال خلق وخوی فرد درگیر شده و مدام دچار نوسانات می شود؛ به عبارتی بیمار گاهی خوشحال و پرانرژی و گاهی بی انرژی و افسرده است.

دکتر محمد بابامیری در گفت وگو با ایسنا، افزود: در دوران شیدایی اختلال دوقطبی فرد احساس شادی و انرژی زیادی دارد این در حالیست که فرد در مقطع دیگر دچار افسردگی و بی حالی می شود، این اختلال همچنین به نام افسردگی شیدایی نیز شناخته می شود.

بابامیری با اشاره به اینکه نوسانات خلقی مشخصه اصلی اختلال دوقطبی بوده و در واقع به صورت مداوم خلق وخوی فرد بین افسردگی و شیدایی در حال تغییر است، ادامه داد: شیدایی در اختلال دوقطبی تحت عنوان مانیا شناخته می شود.

وی با بیان اینکه هیپومانیا یا نیمه شیدایی خفیف به وضعیتی اطلاق می شود که در آن دوران فرد بسیار پرانرژی، شاد، پرهیجان، با اعتماد نفس بسیار بالا و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات شدید خلق وخو؛ پیامد اختلال دوقطبی

تغییرات شدید خلق وخو؛ پیامد اختلال دوقطبی