مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 16:412024-01-15بين الملل

ملکه دانمارک کناره گیری کرد / فردریک دهم پادشاه جدید شد


همچنین پرچم پادشاهی از فراز ساختمان محل استقرار مارگریته پایین کشیده می شود و بر فراز اقامتگاه پادشاه جدید فردریک دهم برافراشته می شود.

- ملکه دانمارک کناره گیری کرد / فردریک دهم پادشاه جدید شد همچنین پرچم پادشاهی از فراز ساختمان محل استقرار مارگریته پایین کشیده می شود و بر فراز اقامتگاه پادشاه جدید فردریک دهم برافراشته می شود.

ملکه دانمارک بعد از 52 سال از قدرت کناره گیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، ملکه دانمارک (مارگارته دوم) با امضای متنی، کناره گیری خود را از مقام سلطنت اعلام کرد تا پسر و ولیعهد 55 ساله یعنی فردریک به عنوان پادشاه جدید معرفی شود.

ملکه دانمارک در سخنرانی شب سال نو میلادی، به صورت ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی، خبر کناره گیری خود را اعلام کرده بود.

 نخست وزیر دانمارک هم از این برنامه ملکه دانمارک برای کناره گیری از قدرت خبر نداشت و ملکه تنها به ولیعهد و برادر کوچکترش سه روز قبل اطلاع داده بود.

ملکه دانمارک در حضور ولیعهد متن کناره گیری از مقام سلطنت را امضا کرد مراسم رسمی کناره گیری ملکه و آغاز سلطنت پادشاه جدید براساس وعده قبلی در روز 14 ژانویه (دیروز یکشنبه) برگزار شد.

در این مراسم، ملکه مارگارته 83 ساله در حضور ولیعهد، نخست وزیر و هیات دولت  در کاخ  کریستیانسبورگ در کپنهاگن، متن کناره گیری از قدرت را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملکه دانمارک کناره گیری کرد / فردریک دهم پادشاه جدید شد

ملکه دانمارک کناره گیری کرد / فردریک دهم پادشاه جدید شد