مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:102024-01-14پزشكي

باتری مینیاتوری، تهدیدکننده جان کودکان!


متخصص اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره خطر مرگبار درپی بلعیدن باتری های مینیاتوری (دیسکی) توسط کودکان هشدار داد.

- ایسنا/خراسان شمالی متخصص اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره خطر مرگبار درپی بلعیدن باتری های مینیاتوری (دیسکی) توسط کودکان هشدار داد.

دکتر هما جاجرمی خیاط در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: باتری های ساعتی به دلیل داشتن مواد قلیایی، اگر پس از بلع در مری کودک باقی بمانند، ممکن است باعث سوراخ شدن آن و عوارض شدید گوارشی و حتی در یک بازه زمانی 4 تا 6 ساعت منجر به فوت کودک شود.

وی ادامه داد: کودکان از روی کنجکاوی، باتری را در دهان می گذارند و می بلعند یا باتری را با شکلات و مواد خوراکی اشتباه می گیرند و آن را می جوند یا قورت می دهند.

این تجربه ممکن است با فرو کردن باتری در گوش یا بینی نیز همراه باشد.

هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، مواد قلیایی باتری شروع به واکنش شیمیایی می کند، در نتیجه موادی تولید می شود که می تواند به مراتب بدتر از اسید باشد.

وی بیان کرد: اگر کودک باتری را در بینی خود فرو کند، باتری می تواند در مدت چند ساعت سبب نکروز مخاط بینی شود که علت آن برقراری یک جریان الکتریکی مداوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باتری مینیاتوری، تهدیدکننده جان کودکان!

باتری مینیاتوری، تهدیدکننده جان کودکان!