مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 18:202024-01-20بين الملل

استراتژی ایران در منطقه؛ از خویشتن داری تاکتیکی تا تأثیر راهبردی


افزایش نقش ایران در منطقه و اثربخشی آن برای ایران هدف نیست، بلکه بازتابی از میزان حمایت ایران از جنبش های مقاومت در صحنه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه المیادین در مقاله ای به قلم دکتر شاهر الشاهر استاد روابط بین الملل دانشگاه سون یات سن چین به شرایط فعلی منطقه و راهبرد و نوع رفتار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت که .

در ابتدای این مقاله در بیان ماهیت و ریشه بحران در غرب آسیا آمده است: خاورمیانه همیشه کم ثبات ترین و مورد توجه ترین منطقه در جهان بوده است.

درگیری های منطقه تنها ناشی از ملاحظات داخلی و منطقه ای نیست، به شکلی که حجم دخالت خارجی در امور این منطقه را تاثیرگذارترین عامل می توان دانست.

آنچه مسلم است از زمانی که رژیم صهیونیستی به عنوان موجودیتی نامتجانس در منطقه سربرآورده، جهان شاهد هیچ گونه ثباتی نبوده است.

قدرت های بزرگ در تلاش برای ابهام افکنی و جعل واقعیت ها ادعا می کنند که دلیل بی ثباتی این منطقه به ماهیت درگیری ها که یک درگیری مذهبی است باز می گردد، در حالیکه ریشه بحران به تعارض حقوقی میان صاحب حق و غاصب مربوط می شود .

دکتر شاهر الشاهر پیش از ورود به بحث اصلی مقاله این نکته را یادآور شد که کشورهای غربی موفق شده اند تا هر بحث و موضوعی درباره ایران و نقش آن در منطقه را از عقلانیت و ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی ایران در منطقه؛ از خویشتن داری تاکتیکی تا تأثیر راهبردی

استراتژی ایران در منطقه؛ از خویشتن داری تاکتیکی تا تأثیر راهبردی