مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 23:002024-01-16بين الملل

حیرت ارتش اسراییل از تونل های حماس؛ ارزیابی ها به هم ریخت


ارتش اسراییل در مواجهه با شبکه تونلی حماس در غزه حیرت زده است؛ تونل هایی که گستره آن ها صدها برابر بیش از آن چیزی است که گمان می رفت.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع ارتش اسراییل در گفت و گو با رسانه های این رژیم در خصوص حجم، طول عمق و پیچیدگی تونل های نیروهای عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) ابراز حیرت می کنند؛ آن ها صراحتا می گویند که تصورات پیشین ارتش اسراییل به شکل گسترده اشتباه از آب در آمده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که ارتش اسراییل از حجم شبکه تونلی مقاومت فلسطین در غزه غافلگیر شده است؛ منابع نظامی اسراییلی به این روزنامه گفته اند که به نظر می رسد گستردگی تونل های حماس صدها برابر بیش از آن چیزی است پیش بینی می شد.

جنگ شهری برای ارتش های کلاسیک همواره یک کابوس محسوب می شود، حال اگر طرف مقابل دهها سال صرف حفر تونل در سراسر منطقه تحت نفوذ خود کرده باشد، بی شک شرایط دیوانه واری برای مهاجمین رقم خواهد خورد.

همان تونل هایی که در ویتنام، ارتش مجهز آمریکا را پس از 8 سال مجبور به پذیرش شکست کرد و از ویتنام بیرون انداخت.

 تونل های کو چی هوشی مین در ویتنام تا عمق 20 متری زمین کنده شده و از امکانات اولیه خوبی بهره مند بودند، اما بی شک در برابر تونل هایی که حماس در غزه حفر کرده، بسیار ابتدایی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیرت ارتش اسراییل از تونل های حماس؛ ارزیابی ها به هم ریخت

حیرت ارتش اسراییل از تونل های حماس؛ ارزیابی ها به هم ریخت