مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 00:302023-12-27فرهنگي

ادیبستان «تابناک»؛ سی و دوم


«تابناک» در راستای اعتلای فرهنگ و ادبیات ایران به صورت هفتگی بخشی را به این مهم اختصاص داده است.

در همین چارچوب در «ادیبستان»، بسته ادبی تابناک با مجموعه ای از شعر، - آورده اند در آن وقت که شیخ ابو سعید در نیشاور بود دو مرد معروف نیشابوری قرار گذاشتند که ما باید شیخ ابو سعید را امتحان کنیم که کرامات به جای می آورد یا نه؟ به نزدیک شیخ برویم واز وی چیزی بگیریم وبه هریسه (حلیم) دهیم وخودراسیرکنیم  لذا حکایتی بافتند وبه پیش شیخ آمدند و گفتند در همسایگی ما دختری است یتیم که قرار است او را به شوهر دهیم و هرچه او نیاز داشته است از هرکس خواسته ایم داده است و قرار است که امشب او را به خانه شوهر بفرستیم لذا می خواستیم که او را به روشنایی شیخ به خانه شوهر بریم تا زندگی ایشان به تبرک شما آغاز گردد.

شیخ، حسن مودب خادم خویش را بخواند و گفت ((ای حسن از خزینه خانقاه ما دو شمع بزرگ بیاور که هریسه گران می فروشند)) چون ان دو این سخن از شیخ بشنیدند در پای شیخ افتادند و توبه کردند و از مریدان شیخ گردیدند.

  ****  خرم آن عارفان که دنیا را           پشت پایی زدند مردانه              در بیابان عشق می گردند          روح مدهوش وعقل دیوانه  ***************** پیر ابو صالح یکی از مریدان شیخ بود واو دراصلاح موی سر  وشارب شیخ م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادیبستان «تابناک»؛ سی و دوم

ادیبستان «تابناک»؛ سی و دوم