مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 07:152024-01-16اقتصادي

بازار کاوه با فرهنگ بومی اهواز بهسازی می شود


مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از آغاز عملیات اجرایی بهسازی بازار کاوه اهواز در هفته های آینده نزدیک خبر داد.

- سید نورالله موسوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار کاوه اهواز یکی از بازارهای قدیمی و پرتردد اهواز است، برای بهسازی آن نیز طرح معماری برگرفته شده از فرهنگ، اقلیم و معماری بومی و ایرانی اسلامی اهواز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجموعه ای از تزیینات و عناصر معماری اهواز از جمله عنصار معماری تاریخی هسته مرکز شهر که در سرای فتحی، سرای معین التجار و بنای سبزه زاری ها به کار گرفته شده است برای اجرا در بدنه بازار کاوه طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: به زودی و تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی بهسازی این بازار آغاز می شود.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه هایی که در بازار و محل تردد زیاد مردم و ورود و خروج اجناس مداخله دارند، بسیار در مدت زمان اجرای پروژه تاثیرگذار است اما سعی می شود این پروژه در کمتر از شش ماه اجرا شود.

موسوی گفت: با توجه به اینکه کار به صورت بخش بخش انجام می شود و پس از پایان هر قسمت، کار قسمت دیگر شروع می شود، اجرای این پروژه چندان در عبور و مرور مردم تاثیرگذار نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار کاوه با فرهنگ بومی اهواز بهسازی می شود

بازار کاوه با فرهنگ بومی اهواز بهسازی می شود