مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 15:052023-12-25سياسي

سند دیپلماسی با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه تدوین می شود


رییس حوزه ریاست قوه قضاییه از تدوین سند دیپلماسی در پی همکاری معاونت امور بین الملل قوه قضاییه با وزارت امور خارجه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، سومین همایش بین المللی مطالعات منطقه ای سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران به همت گروه مطالعات منطقه ای دانشکده حقوق و علوم و سیاسی دانشگاه تهران با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدرضا صارمی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه طی سخنانی در این همایش گفت: به خوبی می دانیم توسعه ارتباطات میان کشور ها از زمانی آغاز شد که نیاز کشور ها محدود به نیاز اقتصادی نبود و با افزایش مسافرت های شهروندان به سایر نقاط دنیا، موضوعات مختلفی راجع به مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مطرح شد؛ بر همین اساس کشور ها درصدد آن برآمدند تا علاوه بر تامین مایحتاج ضروری، سایر موضوعات مورد نیاز خود را نیز تامین کنند.

وی با اشاره به پیدایش علوم و نوآوری های جدید فناوری و گسترش اطلاعات که شیوه ها و اشکال سنتی ارتباطات را تغییر داد، گفت: تا پیش از عصر کنونی، روابط کشور ها صرفا محدود به روابط بین المللی دولت ها بود در حالی که امروز علاوه بر نیاز های مذکور، انگیزه ها و مسایل مختلف دیگر وجود دارد که رفع آن ها مستلزم گسترش ارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند دیپلماسی با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه تدوین می شود

سند دیپلماسی با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه تدوین می شود