مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:152024-01-20فرهنگي

دستوا در شوشتر تعیین حریم می شود


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: در بازدید رییس پزوهشگاه میراث فرهنگی کشور و هیأت همراه از محوطه باستانی دستوا در شوشتر، مقرر شد تعیین عرصه و حریم این محوطه تا پایان سال جاری انجام و سپس مرمت و مطالعات پژوهشی در محوطه آغاز شود.

- ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: در بازدید رییس پزوهشگاه میراث فرهنگی کشور و هیأت همراه از محوطه باستانی دستوا در شوشتر، مقرر شد تعیین عرصه و حریم این محوطه تا پایان سال جاری انجام و سپس مرمت و مطالعات پژوهشی در محوطه آغاز شود.

سیدمحسن حسینی با بیان این که محوطه باستانی دستوا متعلق به دوران الیمایی و اشکانیان و دارای آثار مختلف تاریخی است افزود: در زمان جنگ تحمیلی حین کشاورزی آرامگاهی در این ناحیه کشف می شود که باتوجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای وقت و بررسی هایی انجام شده توسط هیأت باستان شناسی تهران به سرپرستی مهدی رهبر، مشخص شد در آن ناحیه چندین آرامگاه ارزشمند به همراه تابوت هایی با لعاب فیروزه ای وجود دارد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: این یافته ها باعث شد تا در ناحیه یادشده چندیل فصل کاوش انجام شود و بعد از جنگ تحمیلی نیز مطالعات علمی ادامه پیدا کرد و ضمن این که آرامگاه تقریباً ساماندهی اولیه شد، تابوت ها نیز مرمت شدند تا این که امسال باحضور مدیرکل دفتر ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستوا در شوشتر تعیین حریم می شود

دستوا در شوشتر تعیین حریم می شود