مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 11:252023-12-28فناوري

خودروهای بدون راننده؛ تکنولوژی نوین عصر حاضر


خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادرند بدون نیاز به راننده در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معمولا هر تکنولوژی جدیدی در ابتدا باعث ترس در بین مردم می شود؛ حرکت ماشین های بدون راننده در سطح شهر می تواند یکی از همین تکنولوژی های دلهره آور باشد اما در حال حاضر دنیا پر است از سیستم های خودکاری که زندگی را برای ما راحت تر، ایمن تر و بعضا لذت بخش تر کرده اند.

اصطلاح خودران (Self-Driving) و خودمختار (Autonomous) هر دو درمورد تکنولوژی ماشین های خودران مورد استفاده قرار می گیرد البته واژه خودمختار کلی تر است و واژه خودران بیشتر مربوط به وسیله نقلیه ای است که به صورت خودکار رانندگی می کند.

نحوه کار این خودروها به این صورت است که با کمک مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها و بدون نیاز به دخالت انسان، هدایت وسیله نقلیه را بر عهده می گیرند، سخت افزارها داده ها را جمع آوری کرده و نرم افزارها، آنها را تحلیل، ساماندهی و اجرایی می کنند و در بخش نرم افزاری، داده های ورودی معمولا با الگوریتم های یادگیری ماشین یا کدهای برنامه نویسی پیچیده، پردازش شده و با دنیای واقعی مطابقت داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای بدون راننده؛ تکنولوژی نوین عصر حاضر

خودروهای بدون راننده؛ تکنولوژی نوین عصر حاضر