مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:302024-01-16اقتصادي

تأمین آب مشهد فقط از یک سد / 3 سد از مدار بهره برداری خارج شد


در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش 20 درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

- در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش 20 درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم اکنون از چهار سد تأمین کننده آب در شهر مشهد 3 سد از مدار بهره برداری خارج شده است و آب مصرفی این شهر تنها از سد دوستی برداشت می شود.

  حسین اسماعیلیان اظهار داشت: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد تأمین می شود که سد دوستی مهم ترین آنهاست، مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش 40درصدی آب روبه روست و سدهای تأمین کننده آب مشهد شامل سدهای دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه است که به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از مهرماه امسال تاکنون 23 میلی متر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلندمدت 60 درصد کاهش دارد؛ بارندگی های انجام شده هم غیرمؤثر بوده است و رواناب و ورودی به سدها نداشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین آب مشهد فقط از یک سد / 3 سد از مدار بهره برداری خارج شد

تأمین آب مشهد فقط از یک سد / 3 سد از مدار بهره برداری خارج شد