مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:252023-12-23اقتصادي

کاهش آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودروها با مبدل های نانوکاتالیستی


3 شرکت صنعتی به منظور کاهش گازهای آلاینده از خروجی اگزوز خودروها به عنوان یکی از عوامل آلاینده هوای کلانشهرها، مبدل های نانو کاتالیستی را به تولید رساندند که می تواند به کاهش این مشکل تا حد زیادی کمک کند.

- 3 شرکت صنعتی به منظور کاهش گازهای آلاینده از خروجی اگزوز خودروها به عنوان یکی از عوامل آلاینده هوای کلانشهرها، مبدل های نانو کاتالیستی را به تولید رساندند که می تواند به کاهش این مشکل تا حد زیادی کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مبدل کاتالیستی یک قطعه شبیه به جعبه به همراه یک لوله نسبتا بلند در بخش اگزوز خودرو است که امروزه به بخش جدایی ناپذیر سیستم اگزوز خودروها تبدیل شده است.

این مبدل گازهای خروجی از موتور را گرفته و ترکیبات مضر آن را با استفاده از کاتالیست هایی که دارد، تجزیه کرده و آنها را به ترکیبات کم خطرتر تبدیل می کند.

این مواد کاتالیستی معمولا از یک لایه بسیار نازک از جنس فلزات گرانقیمتی نظیر پلاتین تشکیل شده است.

یک مبدل کاتالیستی معمولی حاوی تقریبا 9 گرم پلاتین است که این میزان فلز گرانبها موجب افزایش قیمت مبدل های کاتالیستی می شود.

در مبدل های نانوکاتالیستی، فلزات گرانبها در ابعاد نانومتری مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو هم از نظر قیمت، مقرون به صرفه تر بوده و هم به دلیل نسبت سطح به حجم بالا، توان تجزیه آلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودروها با مبدل های نانوکاتالیستی

کاهش آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز خودروها با مبدل های نانوکاتالیستی