مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:452024-01-20اقتصادي

پیشرفت فیزیکی 98 درصدی سد قیزقلعه سی آذربایجان شرقی


سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، سد قیز قلعه سی شهرستان خداآفرین را بزرگترین پروژه ملّی در استان خواند و گفت: آبگیری از این سد با پیشرفت فیزیکی 98 درصدی شروع شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، سد قیز قلعه سی شهرستان خداآفرین را بزرگترین پروژه ملّی در استان خواند و گفت: آبگیری از این سد با پیشرفت فیزیکی 98 درصدی شروع شده است.

حیدر فتح زاده در حاشیه بازدید رییس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از سدهای قیزقلعه سی و پیغام چایی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث سد قیزقلعه سی از سال 1385 شروع شده و در سال جاری به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه حجم این سد 62 میلیون متر مکعب بوده و در 12 کیلومتری سد خداآفرین قرار دارد، افزود: آب از طریق کانال های اصلی تا 140 کیلومتر در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل جهت تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی انتقال داده خواهد شد.

فتح زاده، ارتقای ارزش افزوده در بخش کشاورزی، توسعه اراضی مبتنی بر فناوری های جدید، مدیریت مطلوب آب و تامین نیازمندی های آب در بخش کشاورزی و تولید برق را از اهداف عمده ساخت سد قیزقلعه سی برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت فیزیکی 98 درصدی سد قیزقلعه سی آذربایجان شرقی

پیشرفت فیزیکی 98 درصدی سد قیزقلعه سی آذربایجان شرقی