مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 23:202024-01-09بين الملل

تهدید آمریکا از قلب دریای سرخ


به نظر می آید جنگ در دریای سرخ، این منطقه حیاتی جهان پس از ارتکاب حماقت راهبردی آمریکا علیه نیروی دریایی یمن از نظر جغرافیایی سرعت یابد و شامل اهدافی از جمله شناورهای نظامی و تجاری آمریکا شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: علی ظافر، تحلیلگر یمنی در تحلیلی عنوان کرد؛ نیروی دریایی یمن همچنان با سرعت و پیوسته به عملیات خود علیه کشتی های با مالکیت رژیم صهیونیستی یا در حال حرکت به سمت سرزمین های اشغالی ادامه می دهد که آخرین آن ها هدف قرار دادن کشتی ای با نام CMI CGM Tage است که اعلامیه آن به وسیله نیروهای مسلح یمن منتشر شد.

در عین حال فایننشال تایمز از انفجار قایقی در نزدیکی شناورهای نظامی آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ خبر داد و آن را نخستین حادثه در نوع خود از نظر استفاده از شناورهای دریایی توصیف کرد.

  ارزش عملیات و دستاوردهای نیروی دریایی یمن این است که در اوج تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا و انگلیس انجام شد و ترجمان رسمی تهدیدات عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن است.

وی درباره این حمله گفت: حمله جنایتکارانه به قایق نیروی دریایی یمن بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

نیروی دریایی آمریکا به سه قایق متعلق به نیروی دریایی یمن حمله کرد و باعث شهادت و مفقود شدن 10 نیروی وابسته به ارتش یمن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید آمریکا از قلب دریای سرخ

تهدید آمریکا از قلب دریای سرخ