مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 16:052024-01-03اقتصادي

هشدار نسبت به فرار سرمایه درپی محدود کردن پلتفرم های داخلی رمزارزها


انتقال دارایی های مردم از پلتفرم های داخلی رمزارزها به نمونه های خارجی را مصداق فرار سرمایه دانست و گفت: سیاستگذاری برای این حوزه باید به نحوی باشد که ضمن ایجاد شفافیت و جلوگیری از تقلب و تخلف، - یک کارشناس حوزه بلاکچین گفت: انتقال دارایی های مردم از پلتفرم های داخلی رمزارزها به نمونه های خارجی را مصداق فرار سرمایه دانست و گفت: سیاستگذاری برای این حوزه باید به نحوی باشد که ضمن ایجاد شفافیت و جلوگیری از تقلب و تخلف، به توسعه کسب وکارهای داخلی و محدودسازی پلتفرم های خارجی و زیرزمینی منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس آشتیانی در نشست سیاستگذاری رمزارزها و رمزدارایی ها و جایگاه آن در نظام ارزی کشور اظهار کرد: اگر رمزپول های ملی را کنار بگذاریم، ارزهای دیجیتال بیشتر قابلیت دارایی دارند ولی در مقایسه با دیگر دارایی ها به مراتب قابلیت جابه جایی ارزی بیشتری دارند.

در حال حاضر در همه کشورهای جهان به استثناء یک کشور، استفاده از رمزارزها به جای پول ملی و به عنوان وسیله مبادله ممنوع است و در کشور ما نیز چنین است.

وی با بیان این که پدیده رمزارزها امروز در تجارت جهانی نقش آفرینی مطلوبی دارد گفت: در کشور ما این پدیده بیشتر به عنوان دارایی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به فرار سرمایه درپی محدود کردن پلتفرم های داخلی رمزارزها

هشدار نسبت به فرار سرمایه درپی محدود کردن پلتفرم های داخلی رمزارزها