مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 15:002024-01-17بين الملل

حفظ تمامیت ارضی در گرو قدرت نظامی و بازدارندگی است


دانشیار علوم سیاسی مسائل ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ - محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آن ها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم کرد همچنین موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق از دیگر اقدامات رزمندگان ما بود.

حال نگاهی به تحلیل ایسنا از این واقعه بیندازید.

دکتر حسین معین آبادی در گفت و گو با ایسنا درباره حمله سپاه به مقر تروریست ها بیان کرد: در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران، قدرت نظامی یک بحث بسیار جدی بوده است.

وی توان بازدارندگی و نظامی ایران را یکی از مولفه های مهم در حفظ کشور در طول تاریخ دانست و بیان کرد: زمانی که در زمینه نظامی ضعیف بوده ایم، تجاوزها به کشور باعث از دست دادن بخشی از سرزمینمان شده است حتی در دوره صفویه، عثمانی تبریز را از ایران گرفت یا در دوره قاجارها بیش از 650 هزار کیلومتر از کشور را از دست دادیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: در حال حاضر توان بازدارندگی و قدرت نامتقارن از عوامل عمده ای است که مباحث مرتبط با حفظ تمامیت ارضی، حفظ ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ تمامیت ارضی در گرو قدرت نظامی و بازدارندگی است

حفظ تمامیت ارضی در گرو قدرت نظامی و بازدارندگی است