مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:552024-01-16سياسي

مسجد جامع همدان در حال از بین رفتن است


نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسجد جامع همدان با این قدمت و این اثر فاخر معماری در حال از بین رفتن است به طوری که یکی از ستون های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد.

- ایسنا/همدان نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسجد جامع همدان با این قدمت و این اثر فاخر معماری در حال از بین رفتن است به طوری که یکی از ستون های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایمن سازی مساجد بر عهده حاکمیت است، اظهارکرد: یکی از ستون های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد و مشکلات دیگر از جمله مغازه های موجود در حاشیه مسجد و تراش دادن دیواره ها به منظور توسعه مغازه موجب ایجاد خطر برای این بنای تاریخی شده است.

نایب رییس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مساجد با وضعیت نامطلوب باید سریع تر رسیدگی شود، یادآور شد: شورای شهر در حوزه مدیریت شهری باید پرداختن به این مهم و پیگیری این موارد را در دستور کار قرار دهد اما در سطح آرمانی نیاز به حضور صاحب نظران، اساتید و مسئولان ذیربط است.

وی با بیان اینکه با هیچ دستگاه، نهاد و یا فردی تعارف نداریم که بخواهیم این بناهای واجد ارزش را از دست بدهیم، خاطرنشان کرد: باید جمعی از صاحب نظران، اساتید و دانشجویان مرتبط در نشست با نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد جامع همدان در حال از بین رفتن است

مسجد جامع همدان در حال از بین رفتن است