مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:152023-12-25اقتصادي

عراق: دلارزدایی از مبادلات تجاری خارجی ثبات اقتصادی ایجاد می کند


رییس انجمن بانک های خصوصی عراق ضمن تاکید بر اینکه توافق کشورش با ترکیه بر سر تجارت با لیر و دینار روند اجرایی خود را طی می کند، گفت که توافق بغداد با کشورهای همسایه برای استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری به کاهش نرخ دلار و تورم در عراق کمک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، ودیع الحنظل، رییس انجمن بانک های خصوصی عراق شامگاه یکشنبه تاکید کرد که توافق اخیر بغداد با ترکیه درباره تامین مالی تجارت خارجی روند اجرای خود را طی می کند.

وی در گفت وگو با خبرگزارسی رسمی عراق(واع) تاکید کرد که سفر هیات عراقی به ترکیه طی روزهای گذشته به تشکیل کمیته عراقی-ترکیه ای با هدف اجرای توافق همکاری های بانکی و تامین مالی تجارت بین دو کشور منجر شد.

این مقام اقتصادی عراق افزود: ترکیه انعطاف بسیار زیادی در مساله تسویه مبادلات تجاری با پرداخت لیر و دینار نشان داده است و از همین رو ما شاهدیم که  به دلیل همین توافق های عراق با کشورهای همسایه برای تامین مالی تجارت خارجی (تهاتر ارزی در مبادلات) نرخ دلار در بازار موازی عراق روبه کاهش است.

الحنظل گفت که واردکنندگان خرد از ترکیه، با بانک های خصوصی برای تامین مالی وارداتشان(تسویه کالاهای وارداتی خود) با دینار عراق هماهنگ می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: دلارزدایی از مبادلات تجاری خارجی ثبات اقتصادی ایجاد می کند

عراق: دلارزدایی از مبادلات تجاری خارجی ثبات اقتصادی ایجاد می کند