مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:152024-01-16اقتصادي

برنامه ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور


معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه هم اکنون تولید هر تن هیدروژن از منابع هیدروکربوری حدود 400 دلار هزینه دارد، - معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه هم اکنون تولید هر تن هیدروژن از منابع هیدروکربوری حدود 400 دلار هزینه دارد، گفت: برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور، به ویژه در بخش حمل ونقل باید به فکر اقتصاد این پروژه باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلیل سالاری صبح امروز در رویداد بین المللی هیدروژن با تأکید بر اینکه پالایشگاه های نفت کشور بالاترین مقدار هیدروژن در کشور را تولید می کنند، گفت: کیفی سازی و کمی سازی فرآورده های نفتی بر اساس استانداردهای محیط زیستی رابطه نزدیکی با تولید فناوری در حوزه هیدروژن دارد.

وی تولید کنونی هیدروژن در پالایشگاه ها نفت کشور را روزانه حدود 300 میلیون فوت مکعب اعلام کرد و افزود: صنعت پالایش کشور امروز به خودکفایی حداکثری رسیده، به گونه ای که صادرات خدمات فنی و مهندسی را آغاز کرده و صدور 1.

6 میلیون قلم کالا به پالایشگاه های خارجی همچون ال پالیتو ونزوئلا نمونه هایی از آن است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تأکید بر افزایش طرح های بهینه سازی مصرف سوخت در کشور گفت: با توجه به اینکه در مصرف دیگر سوخت ها همچون گاز فاصله زیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور

برنامه ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور