مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 15:312024-01-06سياسي

روایت مقنی های یزدی و تونل های حماس+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، در عملیات فتح المبین برای دور زدن دشمن حفر کانال توسط شهید غلامحسین رعیت رکن آبادی حجتی رزمنده ومقنی یزدی پیشنهاد شد که بعد از بررسی های لازم بسیار مورد توجه فرماندهان نظامی قرار گرفت و اجرایی شد.

شهید رعیت رکن آبادی که استادکار مقنی های رکن آباد و مهرآباد میبد بود به همراه یک تیم 30 نفره پس از ارزیابی منطقه و انجام بررسی های لازم شروع به کارکردند و در فاصله چند روز 20 متر کانال حفر شد، گرمای زیاد و شرجی بودن هوا موجب شد که بعد از هر 30 متر یک هواکش، به قطر حدود 25 سانتی متر به سمت بالا کنده شود.

هوای کانال به قدری شرجی بود که شب ها مثل دود قطار از آن بخار خارج می شد و برای جلوگیری از لو رفتن کانال هر شب سوراخ های آن را می گرفتیم تا موضوع که در دید دشمن و در نزدیکی خط آن ها بود لو نرود.

کارها به خوبی پیش می رفت، این حرکت چند ماه ادامه داشت و در آن فاصله شهید حاج غلامحسین چند دفعه به یزد آمد و نیروهای تازه نفسی همراه خود آورد و کار را ادامه داد تا این کانال برای عملیات فتح المبین آماده شد.

 نیروهای مقنی از صبح تا شب در دو شیفت کاری، با عشق و علاقه تمام کار می کردند و دراین مدت حدود 460 متر کانال حفر کردند و در طول مسیر چندین پیچ قرار دادند تا اگر درگیری در کانال پیش آمد جان نیروها محفوظ تر باشد و چندین سنگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت مقنی های یزدی و تونل های حماس+ فیلم

روایت مقنی های یزدی و تونل های حماس+ فیلم