مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 16:502024-01-16اقتصادي

آبفای البرز: خیال مردم از سلامت آب شرب استان راحت باشد


جمعی از اصحاب رسانه استان البرز روز سه شنبه 26 دی ماه از مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب البرز و تصفیه خانه آب شرب کرج بازدید و از نزدیک با روند کار این دو مرکز آشنا و با مسئولان و کارشناسان این مراکز گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزانه زارعی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان البرز در خصوص فعالیت این مرکز به خبرنگاران گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب البرز با سه گروه کنترل کیفیت آب، آزمایشگاه مرکزی و کنترل کیفیت فاضلاب به طور مداوم بر سلامت آب شرب و خروجی تصفیه خانه های فاضلاب استان نظارت دارد.

زارعی با بیان اینکه مرکز پایش هر آیتم را براساس استانداردهای تعریف شده مورد بررسی قرار می دهد؛ افزود: این استانداردها در بازه های مشخصی تعریف شده است مثلاً برای میزان نیترات حداکثر رقم 50ppm در نظر گرفته شده و نباید از این میزان بالاتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آنالیزهای مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب البرز وضعیت آب شرب و پساب تصفیه خانه های فاضلاب از نظر ریزآلاینده ها، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین، سموم کشاورزی و باکتریولوژی مورد بررسی قرار می گیرد تا در بازه استاندارد تعریف شده قرار گرفته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبفای البرز: خیال مردم از سلامت آب شرب استان راحت باشد

آبفای البرز: خیال مردم از سلامت آب شرب استان راحت باشد