مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 12:212024-01-09اقتصادي

99 درصد اراضی ملی حدنگاری شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسن بابایی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان مرکزی از رونمایی  پلتفرم جامع ثبتی در 22 بهمن خبر داد و اظهار کرد: این پلتفرم در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی اجرایی می شود و با راه اندازی آن خدمات ثبتی غیرحضوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در دستگاه قضایی مسئله حدنگاری است که در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه حدنگاری 100 درصدی اراضی کشاورزی و ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن اراضی به صورت جدی در حوزه حدنگاری در دستور کار است، گفت: اجرای قانون حدنگاری و جلوگیری از کوه خواری و جنگل خواری و زمین خواری در برنامه هفتم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

بابایی ادامه داد: اجرای طرح حدنگاری موجب هویت بخشی و آمایش  اراضی می شود که از اثرات آن جلوگیری از دخل و تصرفات و زمین خواری و کاهش تکشیل پرونده های قضایی است.

وی با اشاره به اینکه با سند دار شدن اراضی، با یک استعلام، واقعیت مشخص و سپس حکم تخریب به راحتی صادر می شود، گفت: با سنددار شدن اراضی منابع طبیعی دخل و تصرف در اراضی کاهش یافته است.

رییس سازمان ثبت ثبت و املاک کشور اظهار کرد: در حوزه حدنگاری منابع طبیعی حدود 133 و نیم میلیون هکتار اراضی معادل بیش از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99 درصد اراضی ملی حدنگاری شده است

99 درصد اراضی ملی حدنگاری شده است