مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 16:162023-12-31اقتصادي

توضیحات استاندار مرکزی درباره مازوت سوزی نیروگاه شازند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی با اشاره به مسئله استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند، گفت: آلایندگی نیروگاه در حال حاضر از سال گذشته کمتر است اما هیچ اندازه از مازوت سوزی به نفع مردم و حتی نیروگاه نیست و برای کاهش آن تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه در یک فرآیند توسعه نامتوازن، صنعت منجر به آلودگی شده است، گفت: مشکل آلودگی هوا در همه شهرهای صنعتی جهان و در داخل کشور وجود دارد که در یک مقیاس جهاتی منجر به تغییرات اقلیم نیز شده است.

وی در ادامه با اشاره به سهم جدی نیروگاه شازند در آلودگی هوای مرکز استان، افزود: این نیروگاه سال 74 تأسیس شده و در همان زمان نیز سطح فناوری آن نامناسب و عقب افتاده بوده و الان هیچ نیروگاهی با این فناوری احداث نمی شود ضمن اینکه در موقعیت مکانی نامناسب و در مسیر باد به سمت مرکز جمعیتی احداث شده و این مکان یابی قطعاً با غفلت یا خیانت انجام گرفته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه از اوایل دهه 90 موضوع آلایندگیِ نیروگاه شازند به طور جدی مورد بحث است، گفت: امسال با تلاش همکاران شرکت گاز استان و کشور، نیروگاه یک ماه دیرتر وارد مدار مازوت سوزی شد و برای اولین بار قبل از تغییر منبع سوخت، طی بیانیه ای چالش های تأمین سوخت نیروگاه برای عموم تشریح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات استاندار مرکزی درباره مازوت سوزی نیروگاه شازند

توضیحات استاندار مرکزی درباره مازوت سوزی نیروگاه شازند