مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 11:152024-01-03اقتصادي

یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: هفت هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای 250 میلی متر استان به دیمزارهای کشور اضافه شد.

- ایسنا/یزد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: هفت هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای 250 میلی متر استان به دیمزارهای کشور اضافه شد.

عباس حاجی حسینی با اشاره به اقلیم خشک و کویری استان یزد، اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، یزد برای اولین بار جز استان های دیمزار کشور معرفی شد.

وی افزود: این موقعیت برای بهره وری بهینه از سطح زیرکشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است.

به گفته این مسئول، با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این طرح گونه های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت می شود.

وی اضافه مرد: انواع گیاهان علوفه ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیمزارهای استان کشت خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وبه نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، حاج حسینی در پایان نیز تصریح کرد: در شهرستان های خاتم، مهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها

یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها