مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 09:502024-01-08بين الملل

آلمان دیگر مخالفتی با فروش یوروفایتر به عربستان ندارد


وزیر خارجه آلمان گفت، برلین اکنون مایل است به عربستان سعودی اجازه دریافت جنگنده های یوروفایتر را بدهد؛ پیش از این وتوی آلمان برای چندین سال مانع از اجرای قراردادی منعقده در این زمینه شده بود.

- وزیر خارجه آلمان گفت، برلین اکنون مایل است به عربستان سعودی اجازه دریافت جنگنده های یوروفایتر را بدهد؛ پیش از این وتوی آلمان برای چندین سال مانع از اجرای قراردادی منعقده در این زمینه شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با اشاره به نقش سازنده ریاض در بحران امنیتی منطقه از زمان عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر، در سفر به اراضی اشغالی به خبرنگاران گفت: به عنوان دولت فدرال آلمان دیگر مخالفتی با این کار نداریم.

یوروفایتر برنامه ای است که توسط انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هدایت می شود و سازندگان BAE Systems ،Airbus و Leonardo را گرد هم می آورد.

آلمان پس از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار در پایان سال 2018 که توسط اطلاعات آمریکا به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نسبت داده شد، فروش تسلیحات به ریاض را مسدود کرد و به این ترتیب مانع از یک سفارش بزرگ برای 48 یوروفایتر تایفون شد که قرارداد آن در لندن طی سفر شاهزاده سعودی به امضا رسیده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان دیگر مخالفتی با فروش یوروفایتر به عربستان ندارد

آلمان دیگر مخالفتی با فروش یوروفایتر به عربستان ندارد