مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 09:102024-01-17اقتصادي

تولید سالانه 245 هزار تُن شیر خام در استان اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 700 واحد دامداری صنعتی در استان اردبیل فعال است که سالانه 245 هزار تُن شیر خام در استان اردبیل تولید می شود.

- نوبخت اژدری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی ارگانیک یکی از راهکارهای دستیابی به امنیت غذایی است که در این راه سعی کردیم با اصلاح الگوی کشت، خرید تضمینی محصولات راهبردی، اجرای کشت قراردادی، طرح جهش تولید دیم زارها و دانش بنیان سازی کشاورزی به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: سالانه بیش از 4 میلیون تُن انواع محصولات زراعی و باغی و آبزی در این استان تولید می شود که تلاش می کنیم امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذاهای سالم، با کیفیت و قابل اطمینان در استان محقق شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه 337 هزار تُن محصولات دامی در استان تولید می شود، گفت: استان اردبیل به قطب تولیدات کشاورزی و دامپروری تبدیل شده است که در حال حاضر، 534 واحد مرغداری فعال هستند که 12 میلیون قطعه ظرفیت دارند و سالانه بیش از 120 میلیون جوجه یک روزه و همچنین 6 هزار و 500 تُن تخم مرغ خوراکی در این استان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 245 هزار تُن شیر خام در استان اردبیل

تولید سالانه 245 هزار تُن شیر خام در استان اردبیل