مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 17:552024-01-02اقتصادي

پرورش پرندگان زینتی فرصتی برای درآمدزایی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: یکی از حرفه های مناسب جهت گسترش در سطح شهر و روستا توسعه پرورش پرندگان زینتی است که ضمن داشتن جنبه سرگرمی برای خانوارها می تواند درآمدزایی نیز داشته باشد.

- افشین قطبی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت:  نگهداری پرندگان زینتی علاوه بر جنبه سرگرمی و تفنن جنبه تجارتی نیز به خود گرفته است و جزء یکی از رشته های تولیدی- کشاورزی و دامپروری محسوب می شود.

وی افزود: جهت بررسی مسائل مربوط به تغذیه، اصلاح نژاد و نگهداری آنها در سراسر دنیا محققان بسیاری مشغول تحقیق و بررسی هستند تا بتوانند با حداقل خوراک مصرفی بهترین بازده را از نظر تولید بدست آورند.

قطبی بیان کرد: گذشته از جنبه فوق در کشورهای پیشرفته بسیاری از افراد علاقه مند و باذوق اقدام به جمع آوری نژادهای اصیل و زینتی و تشکیل کلوپ و جمعیت این پرندگان می کنند و هر ساله به برپایی نمایشگاه می پردازند و در آنجا داوران باتجربه بهترین پرندگان را انتخاب و جوایزی به صاحبان آنها می دهند.

قطبی گفت: نگهداری پرندگان زینتی دارای فواید بسیار زیادی است از جمله بسیاری از این پرندگان، علاوه بر زیبایی پر و بال و ظاهر شکیل و لحن خوش که جنبه زینتی آنها است، از نظر تولید گوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش پرندگان زینتی فرصتی برای درآمدزایی

پرورش پرندگان زینتی فرصتی برای درآمدزایی