مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 16:512024-01-03دانش

صالحی: اولویت ویژه وزارت علوم خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است


تمامی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها موظف هستند بخشی از بودجه را به خرید تجهیزات از نمایشگاه ایران ساخت اختصاص دهند.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا بعد از 10 سال برگزاری نمایشگاه، آزمایشگاه های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نیاز به خرید تجهیزات آزمایشگاهی دارند یا خیر، گفت: دستگاه ها و تجهیزات ایران ساخت دارای سطوح مختلفی هستند.

یکسری از تجهیزات در سطح 3 قرار دارند که دستگاه های عمومی تری هستند، خوشبختانه در آزمایشگاه های وابسته به وزارت علوم دستگاه هایی که سطوح فناور پایین تر و ارزان تر هستند، وجود دارد و این آزمایشگاه ها مجهز به این سیستم ها شده اند.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی سطح یک، جزء دستگاه های بسیار پیشرفته ای هستند و ما در این زمینه اهتمام ویژه برای تامین آن ها داریم؛ خوشبختانه معاونت علمی در این زمینه حمایت های خوبی را در نظر گرفته و تا 40 درصد سوبسید بر روی این تجهیزات ارائه می دهد.

صالحی با بیان این مطلب که اولویت ویژه ما خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است، تصریح کرد: همچنان در دانشگاه ها به این نوع تجهیزات نیاز داریم و اهتمام ما بر خرید این نوع دستگاه ها است ولی از سوی دیگر این تجهیزات از قیمت های بالاتری برخورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: اولویت ویژه وزارت علوم خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است

صالحی: اولویت ویژه وزارت علوم خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است