مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:302023-12-24اقتصادي

حفظ درآمد روستاییان با کشت گیاهان کم آب طلب


قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر می خواهیم درآمدهای روستاییان حفظ شود باید گیاهان کم آب طلب به خصوص گیاهان دارویی جایگزین برخی گیاهان زراعی پر آب طلب شود.

- ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر می خواهیم درآمدهای روستاییان حفظ شود باید گیاهان کم آب طلب به خصوص گیاهان دارویی جایگزین برخی گیاهان زراعی پر آب طلب شود.

محمد صبور در حاشیه سفر به شهرستان بجستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هرچند در یک منطقه گرم و خشک و تقریباً کویری قرار گرفته ایم و طی دو دهه اخیر با پدیده خشکسالی مواجه شده ایم، اما این شرایط و وضعیت در خراسان رضوی به خصوص جنوب استان به مراتب حادتر است.

وی بیان کرد: با توجه به آثار پدیده تغییر اقلیم می طلبد به سمت کشت گیاهانی برویم که بتوانیم تولیدات کشاورزی را حفظ و روستاها را پایدار نگه داریم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در همین راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان یک رویکرد در سازمان جهاد کشاورزی مطرح شده به طوری که در راستای افزایش تولید گیاهان متناسب با شرایط منطقه برنامه ریزی هایی صورت گرفته و اقداماتی در دست انجام است.

وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه به مرور صنعت لازم در این خصوص در استان درحال شکل گرفتن است تا به تناسب وضعیت بتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ درآمد روستاییان با کشت گیاهان کم آب طلب

حفظ درآمد روستاییان با کشت گیاهان کم آب طلب