مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 18:112023-12-24اجتماعي

درخت های جنگل نمین ذغال می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر حتی از قطع درختان در جلوی چشم مردم هم واهمه ای ندارند این منطقه تبدیل شده به قتلگاه درختان برگ سوزنی ، این را یک همیار طبیعت، علی محمدی می گوید.

جنگل نمین با قدمت بیش از 9000 سال به بهشت گردشگران استان اردبیل معروف است.

اما این روزها این جنگل حال خوبی ندارد؛ تا جایی که مردم این منطقه در سامانه فارس من وضعیت جنگل نمین را فاجعه زیست محیطی دانسته و می گویند که همچنان قاچاقچیان چوب در حال جولان دادن هستند.

این در حالی است که مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل محمود قلی زاده می گوید که 90 نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی عرصه های جنگلی را کنترل می کنند.

  مرز جنگلی جمهوری آذربایجان با جنگل نمین                                                                           قاچاق درختان جنگل نمین در حالی است که جنگل های بلوط زاگرس هم در سال های اخیر با این مشکل مواجه بود.

البته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری محمدی گفته بود که در کشف زغال فرد متخلف توسط تعزیرات به ازای هر کیلوگرم زغال 300 هزار تومان جریمه می شود.

طبق گفته قلی زاده، قاچاقچیان کوره هایی را در مناطق صعب العبور جنگل درست می کنند و در همان جا درختان برگ سوزنی را بخاطر شکل خاصی که دارند و نمی توانند منت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت های جنگل نمین ذغال می شوند

درخت های جنگل نمین ذغال می شوند