مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 09:352023-12-27اجتماعي

اعمال قانون 130 هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در البرز


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک خودروها جرم تلقی می شود، اعلام کرد: امسال 130 هزارو 166 وسیله نقلیه پلاک مخدوش در این استان شناسایی و اعمال قانون شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سرهنگ حمداله رحمتی پور روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رانندگانی که پلاک خودرو خود را دستکاری کنند افزون برجرم و احتمال ارتکاب اعمال خلاف قانون، حقوق دیگر شهروندان را تضییع می کنند؛ چرا که ممکن است برای دیگران جریمه ای به ناحق ثبت شود.

وی افزود: مجرمان به منظور عدم شناسایی با دستکاری و پوشش پلاک وسایل نقلیه انواع جرایم را مرتکب می شوند ضمن آنکه برخی رانندگان به منظور فرار از اعمال قانون تخلفات رانندگی نیز دست به مخدوش کردن پلاک خودرو می زنند که در هر صورت پیگرد قانونی دارد.

رحمتی پور گفت: افزون بر پلاک مخدوش ، پوشاندن پلاک با قاب های شیشه ای و دودی نیز تخلف است و پلیس به منظور احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: پلاک هویت وسیله نقلیه است و طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را روی خودرو خود نصب کند، تحت پیگرد قانونی قرار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال قانون 130 هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در البرز

اعمال قانون 130 هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در البرز