مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 14:002024-01-01پزشكي

دردسر سگ های بلاصاحب برای شهروندان بروجردی


تعداد سگ های ولگرد در سطح شهر بروجرد افزایش داشته و در بسیاری از مواقع به صورت گله ای حرکت می کنند که باعث ایجاد ترس و وحشت در بانوان و کودکان شده است.

- خبرگزاری فارس لرستان- علیرضا سلیمانی روزبهانی، بیماری هاری مختص وحوش بوده و انسان نیز بصورت اتفاقی ممکن است به بیماری مبتلا شود.

این بیماری نوعی بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که در صورت ابتلا انسان مرگ از بیماری حتمی است، این در حالیست که تمامی موارد بروز این بیماری قابل پیشگیری است.

اقدامات درمانی اولیه در مواقع حیوان گزیدگی اقدامات درمانی اولیه در مواقع حیوان گزیدگی، در پیشگیری از بیماری حیاتی است، در صورت گزش انسان توسط حیوان مشکوک به هاری، بلافاصله می بایست اقدامات درمانی ضد هاری آغاز شود.

از آنجایی که در کشور ما آلودگی زیادی در وحوش وجود دارد هر حیوانی که انسان را مورد گزش قرار دهد، مشکوک به هاری قلمداد می شود.

  نخستین اقدام پس از گزش به وسیله حیوان مبتلا به هاری شست وشوی محل گزش است و به جرات می توان گفت نیمی از روند درمان هاری بسته به شستشوی مناسب و کافی 15 تا 20 دقیقه محل جراحت است.

پس از آن ضد عفونی محل عارضه صورت می پذیرد، چنانچه فرد حیوان گزیده به هر دلیل امکان مراجعه سریع به مراکز درمان هاری را ندارد، می بایست در محل مناسب اقدام به شستشوی محل جراحت با آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسر سگ های بلاصاحب برای شهروندان بروجردی

دردسر سگ های بلاصاحب برای شهروندان بروجردی