مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 21:302024-01-18بين الملل

سایه سنگین تنش بر روابط ایران و پاکستان


اکنون که فشارهای حداکثری آمریکا و غرب همراه با تحریم های گسترده و فشارهای ناشی از برنامه هسته ای ، حمایت از فلسطین و گروههای مقاومت در منطقه مواجه ایم و از سوی دیگر در حوزه داخلی نیز با مشکلات اقتصادی منجر به اعتراضات روبرو هستیم باید از ورود به چالش .

- محمد حسین بنی اسدی، دیپلمات بازنشسته و کارشناس ارشد سیاست خارجی در یادداشتی برای جماران نوشت: روزی که پاکستان از گرداب خون آلود تقسیم شبه قاره هند پا به عرصه حیات سیاسی گذاشت با استقبال گرم ایران مواجه شد و تهران به عنوان اولین کشور جهان اقدام به شناسایی پاکستان کرد.

پاکستانی که نام آن فارسی و سرود ملی اش نیز به زبان فارسی است، از همان آغاز پیدایش همواره مورد حمایت همه جانبه همسایه غربی خود بود به طوریکه روابط دوجانبه به عصر طلایی روابط تبدیل شد.

در کنار مشارکت ایران و پاکستان و ترکیه در سازمان همکاری های اقتصادی(RCD) و همچنین پیمان سنتو روابط دوجانبه نیز وارد سطح عالی شد .

مردم و دولت پاکستان به عنوان یک قدرشناسی همیشه پناه دادن به هواپیماهای جنگی برای سوخت گیری در زاهدان در بحبوحه جنگ هند و پاکستان را ارج می نهند و بر زبان می آورند .

بی دلیل نیست که پاکستان به عنوان اولین کشور جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت و طی جنگ ایران با عراق از همکاریهای لازم با ایران دریغ نکرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین تنش بر روابط ایران و پاکستان

سایه سنگین تنش بر روابط ایران و پاکستان