مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 19:502024-01-15سياسي

مجازات شلاق از چند نگاه


 ابزار ضمانت اجرای این هنجارها در بین مردم وجدان عمومی و افکار عمومی است و کسی که هنجارها و مناسبات پذیرفته شده در اثر نظم خودجوش را رعایت نکند در بین مردم طرد می شود.

-  ابزار ضمانت اجرای این هنجارها در بین مردم وجدان عمومی و افکار عمومی است و کسی که هنجارها و مناسبات پذیرفته شده در اثر نظم خودجوش را رعایت نکند در بین مردم طرد می شود.

  عصر ایران؛ سید مهدی حسینی دورود- خبر تعزیر (شلاق خوردن) یک خانم  به علت بی حجابی، با واکنش های مختلفی در فضای مجازی مخصوصا در بعضی از گروه های حوزوی مواجه شد.

   عده ای نه تنها آن را باهیچ یک ازموازین شرعی وعقلی مطابق ندانسته که موجب وهن دین و مذهب قلمداد و خواستار دفاع عالمان و فقیهان از احکام شریعت شدند.

   برخی اما بر اساس قاعده التعزیر لکل امر محرم اجرای شلاق را کاملا منطبق بر موازین فقهی و تعزیر را جز در موارد منصوص منحصر در تازیانه یا مصداق بارز آن را تازیانه دانستند.

   دسته سوم علاوه بر این که چنین جرم و مجازاتی را اصلاً و ابداً مبتنی بر فقه نمی دانند، بر اساس مندرج در ماده 638 تفصیل قائل شده و آن را نه امر فقهی که امری عرفی و حقوقی فرض کرده و شلاق را به خاطر تظاهر به فعل حرام و جریحه دار شدن عفت مجاز دانستند و نه صرف عدم رعایت حجاب.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات شلاق از چند نگاه

مجازات شلاق از چند نگاه