مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:002024-01-07پزشكي

مصرف بیش از حد شیرینی موجب اختلال رشد در کودکان می شود


مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف بی رویه شکلات و  شیرینی موجب بی اشتهایی و سیری کاذب در کودکان شده، - مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مصرف بیش از حد شیرینی موجب اختلال رشد در کودکان می شود ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف بی رویه شکلات و  شیرینی موجب بی اشتهایی و سیری کاذب در کودکان شده، آنها را برای مصرف وعده های اصلی غذایی بی اشتها می کند و همین موضوع باعث اختلال رشد در کودکان می شود.

زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه والدین از نگهداری شکلات و شیرینی در منزل خودداری کنند، اظهار کرد: از قرار دادن شکلات و شیرینی به عنوان جایزه خودداری کنید و با تنظیم یک برنامه منظم، تعداد شکلات و شیرینی کـه کودک در طول روز مصرف می کند را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب به دندان ها باید به کودکان آموزش داد که پس از خوردن مواد قندی و شیرینی به ویژه شکلات ها و آب نبات هایی که به سطح دندان می چسبند، دهان و دندان های خود را با آب و حتی الامکان مسواک شست وشو دهند.

دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه مصرف بی رویه تنقلات غذایی کم ارزش ذائقه غذایی کودکان را تغییر می دهد، ادامه داد: مطالعات متعددی رابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بیش از حد شیرینی موجب اختلال رشد در کودکان می شود

مصرف بیش از حد شیرینی موجب اختلال رشد در کودکان می شود