مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 13:402024-01-03اقتصادي

4660 بازدید نظارتی از آثار تاریخی طی 9ماه گذشته


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد از 4 هزار و 660 بازدید نظارتی از آثار تاریخی طی 9 ماه گذشته و پایش آثار تاریخی سطح شهرستان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، حسین امیرکلالی اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشهد، رصد روزانه و پایش وضعیت آثار تاریخی بوده که طی این مدت اقدامات حفاظتی خوبی انجام پذیرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری 4660 بازدید نظارتی انجام شده که در این راستا با 18 مورد حفاری غیر مجاز برخورد و 7 مورد گزارش وقوع جرم تنظیم شده و متخلفان به مقام قضایی برای طی روند قضایی برخورد با جرم معرفی شده اند.

  امیرکلالی تصریح کرد: در حال حاضر  231 اثر تاریخی ثبت شده در مشهد مقدس وجو د دارد که از این نظر رتبه اول را در بین شهرستان های استان خراسان رضوی دارا بوده و بیشترین آثار در بخش مرکزی مشهد مقدس وجود دارد.

وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و نیروی متخصص استفاده از ظرفیت انجمن های میراث فرهنگی و مردمی در حفظ و مرمت آثار تاریخی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

امیرکلالی ادامه داد: توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای مردمی و نقش آن ها در جلوگیری از تخلفات با توجه به پراکندگی آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4660 بازدید نظارتی از آثار تاریخی طی 9ماه گذشته

4660 بازدید نظارتی از آثار تاریخی طی 9ماه گذشته