مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 16:152024-01-12سياسي

توصیه رهبر انقلاب برای هماهنگی با حاج قاسم چه بود؟


وزیر اسبق خارجه درباره ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گفت: زمانی که حاج قاسم سلیمانی مشهور خیلی نشده بود؛ من گفتم ایشان چهره ای است که آیندگان باید او را بشناسند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: منوچهر متکی وزیر امورخارجه بین سال های 84 تا 89 بود و در زمانی که سکان دستگاه دیپلماسی را برعهده داشت، اتفاقات مهمی در منطقه از جمله جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و خروج نیروهای آمریکایی از عراق رخ داد.

بخش مهمی از این تحولات مرتبط با عرصه میدان نظامی بود و هماهنگی بین میدان و دیپلماسی برای نیل به موفقیت ایجاب می کرد که فرمانده نیروی قدس و وزیر خارجه در ارتباطی تنگاتنگ باشند؛ میدانی که فرمانده آن سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

در ایام سالگرد شهید سلیمانی گفت وگویی با منوچهر متکی درباره هماهنگی های بین عرصه میدان و سیاست خارجه داشتیم که در ادامه می خوانید.

متکی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم به دو مقطع از آغاز تا پایان جنگ و بعد از جنگ تقسیم می شود، گفت: ایشان پایان جنگ در کسوت یک سرباز و پاسدار و در مقطعی در قالب یک فرمانده نقش آفرینی کرد.

در همان دوران جوانی به عنوان یک رزمنده شجاع و فرمانده با تدبیر و کسی بود که در میان رزمندگان سرمایه قابل توجهی به حساب می آمد، شناخته شد؛ اینها گویای این است که دوره حضور حاج قاسم در جبهه ها و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه رهبر انقلاب برای هماهنگی با حاج قاسم چه بود؟

توصیه رهبر انقلاب برای هماهنگی با حاج قاسم چه بود؟