مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 07:452023-12-27سياسي

رشد 23 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی 9 ماهه سال جاری، بیش از 37 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

- ناصر ظاهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سال 1384 به دستور مقام معظم رهبری دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در شهرستان ها ریاست شورای زکات و کمیته امداد دبیری این شورا را بر عهده دارد، البته در سال 84 بحث احیای زکات مطرح بود چراکه در آن سال مجموع زکات جمع آوری شده تنها 10 میلیون تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: امروز پس از گذشت 9 ماه از سال 1402 بیش از 37 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

این مسوول اذعان کرد: از این میزان زکات بیش از 12 میلیارد تومان زکات مستحبی و بیش از 16 میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات بوده است که در مجموع 90 درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شده که صرف اهدای کمک معیشتی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه جهیزیه، مسکن و .

شده است.

ظاهری عنوان کرد: در شهرستان البرز نیز در حسن آباد دو هزار متر زمین به عنوان زکات اهداء شد که که اجرای 40 واحد مسکونی در حال انجام می باشد، البته در شهرستان ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 23 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

رشد 23 درصدی پرداخت زکات در استان قزوین