مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 20:152024-01-13سياسي

کاهش یک سوم از پرونده های قضایی با پیشنهاد دیوان عالی کشور


با توجه به شأن دیوان عالی کشور به عنوان عالیترین مرجع قضایی، قضات نسبت به متن دادنامه ها از جهات مختلف، عبارات، املا، انشا، مستدل بودن با رعایت اختصار و.

- با اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری، ورودی پرونده های تعیین صلاحیت و پرونده های حل اختلاف مدیریت می شود و حدود یک سوم از پرونده‎های وارده به دیوان عالی کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دومین جلسه کارگروه تخصصی روسای شعب دیوان عالی کشور با موضوع بررسی راهکار های کاهش آمار پرونده های وارده به دیوان عالی کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

رییس دیوان عالی کشور در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه شریف رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) اظهار داشت: رسول خدا فرمود: رجب شهر الله و شعبان شهری و رمضان شهر امتی ماه رجب ماه خداست و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است، خداوند توفیق دهد بتوانیم از فضائل و نورانیت این ماه بهره مند شویم.

وی در ادامه اتخاذ تدابیری در جهت کاهش ورودی پرونده به دیوان عالی کشور با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قضات دیوان عالی کشور بهترین مرجع تشخیص آسیب و اشکالات در پرونده ها هستند و در آینده ای نزدیک در هر پروند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش یک سوم از پرونده های قضایی با پیشنهاد دیوان عالی کشور

کاهش یک سوم از پرونده های قضایی با پیشنهاد دیوان عالی کشور