مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 11:552024-01-01پزشكي

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد/مشارکت تاکنون 35 هزار یزدی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به اهمیت تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ، برنامه غربالگری و تشخیص این بیماری در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، - ایسنا/یزد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به اهمیت تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ، برنامه غربالگری و تشخیص این بیماری در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشت و خانه های بهداشت به صورت رایگان در حال اجراست.

دکتر محسن میرزایی ضمن دعوت از گروه سنی 50 تا 69 سال جهت شرکت در این برنامه، افزود: از آنجا که زمینه ارثی می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد، شرکت اطرافیان درجه یک و دو افراد مبتلا به سرطان، پولیپ یا بیماری التهابی روده بزرگ، در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در غربالگری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ با مراجعه فرد به واحدهای بهداشتی اعم از مراکز خدمات جامع سلامت یا پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت، یک تست خون مخفی در مدفوع برای فرد انجام می شود.

وی افزود: همچنین علائم بالینی شامل دیدن خون واضح در مدفوع که در یک ماه اخیر شروع شده باشد، تغییر در اجابت مزاج مانند یبوست یا اسهال که در یک ماه اخیر شروع شده باشد، کاهش وزن بیش از 10 درصد وزن بدن در شش ماه اخیر و وضعیت سوابق فردی و خانوادگی از نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد/مشارکت تاکنون 35 هزار یزدی

غربالگری رایگان سرطان روده بزرگ در یزد/مشارکت تاکنون 35 هزار یزدی