مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 11:262024-01-18سياسي

خسروپناه: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف که در سالن ایثار این شهرستان در حال برگزاری است، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اعتکاف یک عبادت قرآنی و در همه ادیان است، در آیه 125 سوره بقره خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل بر پاکیزه نمودن خانه خدا برای اعتکاف کنندگان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان سفارش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ثواب اعتکاف در ایام البیض نخستین بار به حضرت آدم از سوی خداوند بیان شد تا هم عوارض وضعیه از حضرت دفع و ثواب این سه روز روزه گرفتن همانند روزه در تمام عمر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار تقید به انجام اعتکاف داشتند، افزود: اعمال اعتکاف می تواند در گره گشایی دفع شرور مادی و معنوی موثر است.

حجت الاسلام خسروپناه بیان داشت: شرط لازم برای استقرار حاکمیت، اعتکاف است، این درسی است که می توان از آیات مربوط به اعتکاف از قرآن برداشت کرد.

وی با اشاره به سه کارکرد مهم اعتکاف، تصریح کرد: تمرین زیست جمعی، خودشناسی و خودسازی و تمرین خلوت گزینی در جلوت از کارکردهای مهم آیین معنوی اعتکاف هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسروپناه: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است

خسروپناه: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است