مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:002023-12-27اقتصادي

موافقت با اختصاص 20 درصد از درآمدهای نفتی به دولت


رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی برای اینکه اجازه سرمایه گذاری در صنعت نفت را اخذ کند، ناچار شد با اختصاص 20 درصد از صادرات نفت اختصاصی صندوق به دولت موافقت کند.

- رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی برای اینکه اجازه سرمایه گذاری در صنعت نفت را اخذ کند، ناچار شد با اختصاص 20 درصد از صادرات نفت اختصاصی صندوق به دولت موافقت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی غضنفری اظهار کرد: مسیر تحقق سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در صنعت نفت چندان هموار نبود؛ زیرا صندوق برای اینکه اجازه سرمایه گذاری در صنعت نفت را اخذ کند، ناچار شد با اختصاص 20 درصد از صادرات نفت اختصاصی صندوق به دولت موافقت کند.

وی درباره تغییر مسیر در صندوق توسعه ملی گفت: بر اساس قوانین پنج ساله پنجم وششم توسعه درصدی از عواید فروش نفت و گاز باید به صندوق توسعه ملی تخصیص یابد.

این میزان پیش از این 20 تا 30 درصد بود و درحال حاضر 40 درصد است.

بر این اساس باید 150 میلیارد دلار از عواید صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملی تعلق می گرفت که این میزان به صورت حسابداری متعلق به این صندوق است.

اما آنچه که در عمل رخ داد این بود که بعد از تاسیس صندوق توسعه ملی، همه دولت ها از این صندوق برای امور جاری و عمرانی کشور برداشت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت با اختصاص 20 درصد از درآمدهای نفتی به دولت

موافقت با اختصاص 20 درصد از درآمدهای نفتی به دولت