مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 15:152023-12-30پزشكي

راهکارهایی برای به حداقل رساندن چربی های اشباع مصرفی


همانطور که بارها ذکر شده خوردن مقدار زیادی چربی اشباع شده می تواند کلسترول شما را افزایش و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد؛ از این رو لازم است با اتخاذ برخی راهکارها مصرف این عامل خطر را به حداقل برسانیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از این رو دستورالعمل های بهداشتی توصیه می کنند که مردان به طور متوسط نباید بیش از 30 گرم چربی اشباع در روز و زنان نباید بیش از 20 گرم چربی اشباع در روز مصرف کنند.

همچنین توصیه می شود که افراد باید مصرف کلی چربی خود را کاهش دهند و چربی های اشباع شده را با مقداری چربی غیراشباع از جمله چربی های امگا 3 جایگزین کنند.

برخی غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده شامل موارد زیر است: _ انواع کره ها، روغن ها، خامه ها _ انواع کیک ها، بیسکوییت _ گوشت های پرچرب _ سوسیس و کالباس _ ماست و پنیر مخصوصا پرچرب _ انواع شیرینی ها _ بستنی _ شیر نارگیل و کرم نارگیل _ میلک شیک _ شکلات و اسپری های شکلاتی چند نکته عملی که به شما کمک می کند تا به طور خاص چربی های اشباع شده را کاهش دهید: _ هنگام خرید برچسب های مواد غذایی را مقایسه کنید تا بتوانید غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمتری دارند.

_ محصولات لبنی کم چرب یا جایگزین های لبنی را انتخاب کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای به حداقل رساندن چربی های اشباع مصرفی

راهکارهایی برای به حداقل رساندن چربی های اشباع مصرفی