مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 12:552024-01-09ورزشي

داستان افسانه ای از سفر رضاشاه به ترکیه!


گفته می شود زمانی که رضاشاه به ترکیه سفر کرد، آتاتورک برای مهمان نوازی از او، یک دختر جوانِ تُرک را به محل اقامت مهمانِ ایرانی می فرستد و رضاشاه از این پذیرایی امتناع می کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، در سال های اخیر ماجرای جالبی در رابطه با رضاشاه و سفری که به ترکیه داشته است نقل شده و دست به دست و حتی در خیلی از محافل نیز تعریف می شود.

داستان از این قرار است که: طی سفر رضاخان به ترکیه، آتاتورک برای مهمان نوازی از او یک دختر جوانِ تُرک را به محل اقامت مهمانِ ایرانی می فرستد که شب را با آن دختر سَر کند، اما رضاشاه از این پذیرایی امتناع کرده و دختر را از اتاق بیرون می کند؛ فردای آن شب که همراهان رضاخان دلیل این کار را از او می پرسند، رضاخان پاسخ می دهد که اگر این دختر تُرک را قبول می کردم، بعداً اگر آتاتورک به ایران می آمد من کدام دختر ایرانی را در اختیارش می گذاشتم؟  اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که این داستان هیچ سند و منبعی ندارد و به هیچ وجه نمی توان آن را تأیید کرد.

اما این مطلب در سال های گذشته آن قدر در صفحات و کانال های مجازی سلطنت طلب و یا به اصطلاح تاریخی، در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر شده است که تبدیل به باور برخی افراد شده است! حتی شاید این داستانِ رضاشاه و دختر جوان در ترکیه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان افسانه ای از سفر رضاشاه به ترکیه!

داستان افسانه ای از سفر رضاشاه به ترکیه!