مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 18:152023-12-30بين الملل

دستور تقویت و افزایش ماموریت گارد ساحلی چین از سوی «شی جین پینگ»


منابع خبری روز شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکردند که رییس جمهور چین به گارد ساحلی این کشور دستور داده فعالیت خود را نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکردند که رییس جمهور چین به گارد ساحلی این کشور دستور تقویت و افزایش ماموریت نزدیک جزایر مورد مناقشه با ژاپن را داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری کیودو گزارش کرد که شی جین پینگ رییس جمهور چین به گارد ساحلی این کشور دستور داده است تا فعالیت های خود را برای اعمال حاکمیت بر جزایر چین شرقی که ژاپن نیز مدعی حاکمیت بر آن است، تقویت کند.

این دستور در حالی صادر شده که دولت ژاپن برای مقابله احتمال با چین و کره شمالی، بودجه نظامی 56 میلیارد دلاری را تصویب کرده است.

محور بودجه دفاعی ژاپن در سال 2024، استقرار موشک های زمین به هوا به ویژه برای محافظت از جزایر جنوب غربی ژاپن در صورت بروز درگیری بین چین و تایوان است.

ژاپن بعد از آمریکا و چین، بیشترین بودجه نظامی جهان را دارد.

سال گذشته، این بودجه حدود 48 میلیارد دلاربود.

به دنبال این دستور، گارد ساحلی چین قصد دارد تا در سال 2024 روزانه کشتی های خود را  نزدیک جزایر مورد نظر فرستاده و کشتی های ماهیگیری ژاپن را بازرسی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور تقویت و افزایش ماموریت گارد ساحلی چین از سوی «شی جین پینگ»

دستور تقویت و افزایش ماموریت گارد ساحلی چین از سوی «شی جین پینگ»