مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 16:402024-01-19اقتصادي

تورم بزرگ در راه است؟/ اسکناس های جدید وارد بازار شد


بانک مرکزی ایران با توجه به نیازهای اقتصادی و مالی کشور و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، اسکناس های موردنیاز را طبق استانداردهای بین المللی چاپ می کند و این بانک نیز مسئول امحای اسکناس های آسیب دیده و عملکرد نامناسب محسوب می شود.

- مشاهدات میدانی از شعب بانکی و بازار حاکی از عرضه ایران چک های 100 هزارتومانی با امضای محمدرضا فرزین رییس کل جدید بانک مرکزی است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، به نظر می رسد با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای اسکناس نو، بانک مرکزی چاپ اسکناس های جدید را سرعت داده است.

البته نکته قابل تامل این است که تنها چند ماه از آغاز به کار محمدرضا فرزین در بانک مرکزی می گذرد؛ اما همین عرضه اسکناس جدید نشان می دهد موتور خلق نقدینگی همچنان روی دور تند کار می کند و این در حالی است که در دوره های گذشته، مدت زمان قابل توجهی طول می کشید تا امضای روسای کل بانک مرکزی روی اسکناس ها حک شود.

  اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: در این میان باید به این نکته هم اشاره کرد که نقدینگی از دو جزء پول و شبه پول تشکیل می شود و اسکناس و مسکوک در دست مردم، پول محسوب می شود و شبه پول سپرده های مدت دار است، بنابراین در زمان بالا رفتن انتظارات تورمی، تقاضا برای پول افزایش می یابد که ظاهرا بالا رفتن انتظارات تورمی در هفته های اخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم بزرگ در راه است؟/ اسکناس های جدید وارد بازار شد

تورم بزرگ در راه است؟/ اسکناس های جدید وارد بازار شد