مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:552024-01-15اقتصادي

گام های موثر دولت سیزدهم برای طلایی تر شدن کردستان


در دولت سیزدهم معادن کردستان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا گام های متعددی در راستای شناسایی پهنه های امیدبخش و خصوصا معادن طلا برداشته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کردستان یکی از استان های برخوردار از منابع خدادادی و ظرفیت های بالقوه زیاد در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی و مرز است و به واسطه مرزی بودن و داشتن مرزهای بین المللی و بازارچه های مرزی زمینه رونق تجارت و اقتصاد در این استان فراهم است.

کردستان ذخایر معدنی منحصر به فردی دارد و همین بخش یکی از ظرفیت های کم نظیر و بالقوه برای حرکت در مسیر توسعه و رشد استان به شمار می آید.

اگر چه بخش معدن و صنایع معدنی پیشران اقتصاد است و با متحول شدن این بخش، سایر بخش های صنعتی و اقتصادی کشور فعال می شود اما در کردستان با وجود وفور معادن، اهمیت آن در نظر گرفته نشده و آنطور که باید از این بخش در راستای توسعه استان استفاده نشده است و بخش معدن با داشتن پتانسیل های فراوان در گذشته نتوانسته است به جایگاه مطلوب خود برسد.

موضوع معادن کردستان در دولت سیزدهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا گام های متعددی در راستای شناسایی پهنه های امیدبخش و وصول حقوق دولتی معادن در این استان برداشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های موثر دولت سیزدهم برای طلایی تر شدن کردستان

گام های موثر دولت سیزدهم برای طلایی تر شدن کردستان